Často se lidé ptají, jestli mohou otevřít notebook, aniž by si porušili záruku, kterou jim dal výrobce na počítač. Nejdříve je dobré si definovat, co vlastně záruka je a jak to s ní vypadá. Záruka je nějaká doba, ve které máte stoprocentní jistotu, že je vaše zařízení naprosto v pořádku. Třeba na pračku bude záruka klidně i pět let, protože výrobce tvrdí: „minimálně pět let bude lednička v naprostém pořádku“. A pokud se něco stane, tak se uplatní vaše záruka, kterou vám na danou ledničku výrobce – byla vadná už od začátku a tak jí je třeba vyměnit. Samozřejmě, jak už jste mohli poznat, záruka spadá pouze na vady, které tam jsou od začátku, od výrobce – špatně sestavená elektronika, špatně smontováno, nějaké poškození během převážení apod.
štítek spokojenosti

Co když něco uděláte vy?

Tak za to také ručíte! Pokud, dejme tomu, vylijete kávu na váš laptop, tak to určitě nepokryjete zárukou. Je to vaše chyba, nemáte pít v blízkosti počítače, mohli jste předpokládat, že se něco takového může stát a dobře vám tak, pokud se to stalo. Se zárukou tady nikde nepochodíte. Existuje nyní i pojištění proti činům třetí osoby nebo proti vlastní hlouposti, ale moc lidí to nemá.
spolehlivost

Jak je to s těmi notebooky?

Notebook můžete bez problému otevřít – tedy odkrýt jeho plastovou spodní část a podívat se mu na vnitřek. Pokud jej odkryjete, všimnete si, že je všechno, kromě hardisku, kde jsou vaše data, na která máte vždycky právo, zalepeno nějakou takovou modrou či bílou pásečkou. A pokud byste chtěli některou část vyjmout, museli byste ji porušit – to je pojistka proti těm lidem, kteří by si sami doma spravovali notebook na koleni, a pak by se jim tam něco stalo a oni přišli s pláčem a zárukou.
 
Proto, pokud budete doma svůj notebook otevírat, nikdy nešahejte na ten samotný hardware. Klidně si vezměte harddisk, ale to ostatní raději nechte tak, protože potom se stane, že opravdu budete potřebovat záruku a ta se na vás díky vašim ručičkám neuplatní.

Mohlo by se vám také líbit: